Sabtu, 18 April 2009

Bersatu teguh...

















Sepakat membawa kerjasama erat
Sesungguhnya jika tradisi berat sama dipikul, yang diwarisi sejak turun-temurun diamalkan, segala kerja menjadi mudah.
Inilah yang dapat diungkapkan pada suatu petang Jumaat di padang Sekolah Kebangsaan Hulu Kelang (SKHK) menyaksikan hubungan erat antara bapa dan guru mendirikan khemah untuk anak murid berlindung dari hujan dan panas sepanjang berlangsungnya acara sukan tahunan sekolah.
Dengan segala kekurangan termasuk pengetahuan memasang khemah namun alhamdulillah akhirnya sebanyak tujuh buah khemah dapat didirikan, di bawah terik matahari. Terima kasih teramat sangat kepada anak murid yang datang membantu tanpa mengira berat atau ringan, mereka dengan rela hati dan bersemangat menolong!
Alangkah baiknya jika sikap kerajinan dan sukarela anak-anak kecil ini menjadi contoh kepada para bapa yang mempunyai masa terluang datang membantu!
Juga tidak ketinggalan kepada kehadiran guru besar SKHK, Encik Mohamad Alwan Ginen yang meluangkan masa membantu. Kepada Yang DiPertua PIBG Mejar Jefri Mohd Isa, ribuan terima kasih kerana berusaha mendapatkan khemah untuk hari sukan dan serta kepada ahli jawatankuasa PIBG SKHK iaitu Ramli Abdul, Ab Ghaffar, Zohari dan Sudin Kassim.
Terima kasih juga kepada semua guru yang bersemangat membantu, antaranya cikgu Mohammad Hafiz, cikgu Azmi, cikgu Yusof, cikgu Sifly Saari (sekadar menyebut beberapa nama) dan kepada ATM.
Jom raikan acara sukan tahunan yang menjadi program menemukan ibubapa, guru dan murid. Selamat bersukan dan meraih kejayaan kepada anak murid yang bertanding termasuk ibu bapa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan