Ahad, 15 Mac 2009

Sudut Kreatif

aku bukan penyair

aku bukan penyair yang mengembara dari lembah ke lembah membawa ceritera hidup duka. tetapi aku hanya seorang marhain membawa segugus cinta dari bait-bait FirmanMu yang Maha Benar lagi Maha Hikmah kepadamu.

sedekad meraut kalimahMu bersimpuh pasrah kepada Maha Pencipta kutemui selama pencarian ini, tempat kembali yang terbaik, paling teristimewa untuk kudkap bersamamu.

Maha Suci Dia. Maha Agung Dia. kasih sayangNya tak terperi mengiring perjalanan agar tak terseradung kaki di mata curam dan seketika kuhampir tergelincir - tiba-tiba ada tangan menarik sedang dalam dada ada gemuruh berdegup.

Segala Puji BagiNya kerana tidak membiarkan. suatu hari yang kusyukuri nikmatNya. tak ada khatulistiwa maupun garis kata dari kurnia Maha Penolong. lalu secangkir harum dari perbukitan kuteguk air kemanisanNya, dingin dan segar ke lubuk hati ehsan Maha Pelindung.

Ya Allah. Seperti doa Ibrahim yang hanif kepada Engkau yang memakbulkan anak cucu kekal terpelihara bersama petunjukMu – terima kasih dari ufuk timur merintasi penghujung dunia. bak langit dan bumi, bersatu termetrai kasih dan sayang bagai awan berarak memayung cinta sang arjuna.

Di sanubari, padu tak terlerai . Amien.

SAINIKK
Kota Impian,
SA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan