Ahad, 15 Mac 2009

Organisasi Baru PIBG SKHK sesi 2009-2010

CEMERLANG: Adik Puteri Diana Jafridin meraih 5A dalam UPSR tahun lalu.
HULU KELANG, SELANGOR - 14 MAC: Hampir 100 orang ibu bapa telah menghadiri Mesyuarat Agung Persatuan Ibu Bapa Guru (PIBG) kali ke-34 yang diadakan di Dewan Bisikan Kalbu, Sekolah Kebangsaan Hulu Kelang (SKHK) Sabtu lalu.

Majlis yang bermula jam 7.30 pagi, telah dirasmikan oleh Penghulu Mukim Hulu Kelang, Encik Zaimi Ghazali. Beliau juga adalah Yang DiPertua PIBG SKHK bagi sesi 2008-2009. Turut hadir Guru Besar SKHK, Encik Mohamad Alwan Ginen, guru-guru, ahli jawatankuasa PIBG dan ibu bapa serta penjaga murid.

Berteraskan 'maufakat membentuk generasi gemilang', Yang DiPertua PIBG dalam kata alu-aluannya, menyifatkan dunia pendidikan kini telah mengalami revolusi pendidikan tanpa sempadan.

"Natijahnya, anak-anak kita didedahkan dengan kepincangan sosial yang mana secara tidak langsung telah memberikan implikasi terhadap kecemerlangan ketrampilan dan keperibadian anak-anak.

"Justeru, usaha mewujudkan pembangunan modal insan yang sering diuar-uarkan hanya dapat dilaksanakan secara berkesan jika ibu bapa, guru dan masyarakat berganding bahu bersama-sama mendidik anak-anak kita. Di harap pentadbiran sekolah akan terus erat dan berkerjasama dengan pihak PIBG bagi melaksanakan pelbagai aktiviti-aktiviti intervensi," kata Encik Zaimi Ghazali yang turut mengumumkan pengundurannya sebagai Yang DiPertua PIBG.

Sebelum mesyuarat agung tersebut dimulakan, diadakan majlis penyampaian hadiah kepada murid cemerlang dari Tahun 2 hingga Tahun 6 yang dikenali sebagai Hari Apresiasi Kecemerlangan Akademi.

Sementara itu, Guru Besar SKHK, Encik Mohamad Alwan Ginen, berkata SKHK mempunyai aset untuk maju ke hadapan dengan barisan guru dan pentabdiran sekolah yang mempunyai latar belakang serta pengalaman yang berbagai dan iktizam yang tinggi mampu menjana anak-anak didik yang bukan sahaja harapan ibu bapa tetapi juga akan menjadi pewaris generasi masa depan.


KEBANGGAAN SEKOLAH: Lapan pelajar SKHK yang berjaya meraih keputusan cemerlang dalam UPSR tahun lalu.



"Kecemerlangan tidak akan dapat di capai dalam masa sehari. Oleh itu suatu perancangan harus diolah dari sekarang. Ini tidak bermakna perancangan yang lepas tidak bertepatan dengan matlamat sekolah. Perancangan yang sudah mantap dan berkesan akan diteruskan sehingga membuahkan hasil," kata Encik Mohamad Alwan yang turut mengucap tahniah kepada warga pendidik dan AJK PIBG bersama-sama membantu mencapai misi, visi dan matlamat menjadikan SKHK sebagai sekolah terbaik.

Di dalam masyuarat agung tersebut, telah diadakan pemilihan ahli jawatankuasa baru termasuklah yang DiPertua dan Naib Yang DiPertua.

Berikut senarai kepimpinan baru PIBG SKHK bagi sesi 2009-2010.

Penasihat: Encik Mohamad Alwan Bin Ginen (Guru Besar)

Yang DiPertua: Mejar Jafri Bin Mohd Isa

Naib Yang DiPertua: Encik Arifin Bin Mansor

Setiausaha Kehormat: Encik Mohamad Hafiz Bin Ahmad

Naib Setiausaha Kehormat: Puan Normaizura Bt. Marzuki

Bendahari Kehormat: Encik Sifly Saari


AJK GURU:

Cik Wong Lock Hui

Puan Midarwati Mamdar

Encik Mohd Riduan B. Mad Ariffin
Puan Norhaslinda Bt. Harabayni

AJK IBU BAPA:

Encik Ramli Bin Abdul

Encik Ab Ghaffar Bin Saidin

Encik Abdul Ghani Bin Yaakob

Encik Saini Bin Kulop Kechil

Encik Sudin Bin Kassim


JURU AUDIT:

Encik Mohd Zahari Bin Mohd Zain(Guru)

Encik Zohari Bin Ahmad





























































Tiada ulasan:

Catat Ulasan