Selasa, 14 Jun 2011

Sambutan Hari Guru SKHK 2011 meriah

Sambutan Hari Guru SKHK 2011 meriah

TANGGAL 16 Mei lalu seluruh warga guru SKHK berhimpun menjayakan sambutan Hari Guru 2011 yang dirai setiap tahun di seluruh Negara.

Bertemakan Guru Penjana Tranformasi Pendidikan Negara, dipenuhi dengan aktiviti seperti bola pantai, penyampaian anugerah guru cemerlang, persembahan drama sebabak guru dan murid, memotong kek, menyanyi lagu sekolah dan sebagainya.

Dalam amanat guru besar, Encik Mohamad Alwan Ginen, meminta para guru terus tekun memberi komitmen yang tinggi dan tanpa jemu mendidik anak-anak bangsa menjadi pewaris masyarakat berilmu.

“Teruskan usaha yang gigih mencapai kecemerlangan mutu pendidikan di sekolah ini agar menjadi kebanggaan ibu bapa murid-murid dan masyarakat umum,” katanya yang berharap pencapaian UPSR pada tahun ini dapat ditempa dengan kejayaan membanggakan.

Semua murid dari kelas pra-sekolah hingga Tahun 6, gembira dapat menyambut hari guru dengan menghadiahkan pelbagai cenderahati kepada guru kelas masing-masing.

Turut memeriahkan sambutan Hari Guru SKHK 2011 ialah Yang Dipetua PIBG SKHK, Abdul Razak dan semua AJK PIBG SKHK yang diiringi pasukan kompang diketuai guru kauselor Cikgu Radzuan Ariffin memasuki dewan sekolah.

Selamat Hari Guru 2011 semoga terus tegar memberi tunjuk ajar dan mencurah ilmu kepada anak murid sebagai persediaan menghadapi masa depan yang penuh mencabar!


































Tiada ulasan:

Catat Ulasan