Selasa, 14 Jun 2011

Program Permaufakatan PIBG Daerah Gombak Ke Arah Kecemerlangan Akademik

TANGGAL 3 Mei lalu, berlangsung majlis Permaufakatan PIBG Daerah Gombak Ke Arah Kecemerlangan Akademik yang diadakan di Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Pusu, Gombak, Selangor.

Majlis yang dirasmikan oleh Timbalan Menteri Pelajaran II Dr Haji Puad Zakarshi, turut dihadiri ramai AJK PIBG dari SMK dan SK sekitar Gombak, Selangor tekun mendengar ucapan alu-aluan daripada Yang Dipertuan PIBG SKM Sungai Pusu, Selangor, Haji Mohd Asri Mohd Nasir.

Sementara itu Dr Puad dalam ucapannya, meminta PIBG sekolah lebih berdikari dalam menjayakan pelbagai aktiviti melibatkan ibu bapa.

Beliau yang juga menekankan komitmen yang lebih mantap antara guru dan ibu bapa bagi mencapai matlamat menjadi PIBG yang disegani.

PIBG SK Hulu Kelang yang diwakili Yang Dipertuanya, Abdul Razak Hussin, Puan Satinah Kartho (Hal Ehwal Pelajar), guru kaunselor Radzuan Ariffin dan AJK PIBG lain menyifatkan majlis ini dapat mengeratkan hubungan antara Kementerian Pelajaran dengan PIBG.

“Bagaimanapun program ini masih terdapat kekurangannya kerana ramai yang berharap ia menjadi kesempatan AJK PIBG bersoal jawab.

“Namun ramai yang hampa kerana ia tidak berlaku sebagaimana yang diharapkan. Pun begitu di harap pada masa akan datang pihak Kementerian meluangkan masanya menghadiri program seumpama ini,” kata Abdul Razak yang memuji program anjuran PIBG & SMK Sungai Pusu ini.

Turut hadir di dalam majlis yang diadakan di Dewan Mutiara Bistari, SMK Sungai Pusu ialah Pengarah Pelajaran Negeri Selangor, Tuan Sulaiman Wak, pegawai dari Pejabat Pendidikan Daerah Gombak, Puan Dayang Fatimah, Pengetua SMK Sungai Pusu, Hajah Muslimah Haji Tahir dan ketua serta pemimpin masyarakat setempat.












Tiada ulasan:

Catat Ulasan