Sabtu, 13 Februari 2010

Takwim Aktiviti & Corat Coret PIBG

Keterangan gambar: YDP baru PIBG, Encik Mohd Razak bersama Setiausaha Kehormat PIBG, Encik Mohammad Hafiz bergambar kenangan selepas Mesyuarat Agung PIBG SKHK 2010.
Keterangan gambar: Pengusaha kantin, Enci Mohd Latiff berbertukar-tukar pandangan mengenai berbagai perkara dengan Penghulu Mukim Hulu Kelang, yang Berbahagia Zaimi Ghazali (kanan).
Keterangan gambar: Lihatlah betapa uzurnya meja dan kerusi kantin yang sepatutnya sudah diganti baru sesuai dengan piawaian kantin sekolah-sekolah kebangsaan.
Keterangan gambar: Pak Ya, penulis veteran turut hadir memberi pendapatnya tentang kurangnya komitmen ibu bapa dalam menjayakan mesyuarat agung PIBG

SEPANJANG Februari ini berlangsung beberapa aktiviti. Antaranya, majlis penyampaian watikah pengawas, latihan rumah sukan, cuti sekolah sempena sambutan Gong Xi Fai Cai dan mesyuarat AJK PIBG kali kedua pada tahun ini.

Sementara itu, AJK PIBG menyusun beberapa perkara atau usul untuk dibangkitkan di dalam mesyuarat kali ini.

Antaranya, mensyorkan lagu Negaraku dan lagu patriotik di nyanyikan setiap pagi, bertujuan menaikkan semangat cintakan negara dan sayangi sekolah, mengadakan seminar keibubapaan dan memanggil ibu bapa pelajar yang bakal menduduki UPSR tahun ini memeberi penerangan tugas dan peranan sebagai sokongan kepada kejayaan anak-anak mereka.

Usul lain yang dapat dibangkitkan ialah perkhidmatan kantin dapat dipertingkatkan dengan layanan mesra dan cepat, penggantian meja dan kerusi yang tidak mengikuti piawaian kantin sekolah-sekolah kebangsaan selain mensasarkan pencapaian akademik khasnya murid yang bakal menduduki UPSR pada tahun ini seramai 40 orang!

AJK PIBG berdoa harapan ini dapat diterjemahkan oleh guru yang bertanggung jawab dengan sepenuh komitmen, insya-Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan