Rabu, 15 Julai 2009

Hari Kesihatan & Kecergasan 2009
































































































































































































Badan sihat, otakpun sihat...
ITULAH yang sering dilafazkan oleg guru penolong kanan bahagian petang, Cikgu Abd Wahid ketika berbual mengenai tuntutan kepada kejayaan dalam menimba ilmu.
Dan pada pagi Sabtu, 11 Julai lalu, bertempat padang SKHK, berlangsungkan program Senamrobik Perdana 2009 anjuran SKHK dan PIBG . Program yang berlangsung bermula jam 7.30 pagi dan berakhir tiga jam kemudian, mendapat sambutan kalangan ibu bapa, murid dan para guru.
Senamrobik yang dipimpin oleh enam jurulatih dari Pejabat Belia Daerah Gombak, turut dihadiri Penghulu Daerah Hulu Kelang, Encik Zaimi Ghazali, Gurubesar SKHK, Encik Mohammad Alwan Ginen, Yang Dipertua PIBG, Tuan Mejar Mohd Jafrey Md Isa, AJK PIBG dan guru-guru SKHK.
Sepatah kata gurubesar, kejayaan pada hari ini sungguh hebat dan memuaskan hati kerana penyertaan ramai ibu bapa dan anak murid.
"Insyallah, jika ada respon lagi dari ibu bapa, program seperti ini akan diusahakan lagi," kata Mohamad Alwan.
Turut menceriakan program ini ialah persembahan demotrasi karate-do yang dipimpin oleh Master Andy bersama dengan enam pelajar yang menyerati kelas ini setia Sabtu dan Ahad. Turut mendapat tumpuan ialah khidmat kesihatan dari Pejabat Kesihatan Gombak. ramai ibu bapa dan guru mengambil peluang memeriksa tahap tekanan darah dan juga turit mendapat nasihat dari pegawai kesihatan yang bertugas.
Bagi pihak PIBG SKHK, mengucap ribuan terima kasih kepada semua jurulatih dari Pejabat Belia dan Pejabat Kesihatan Gombak kerana komitmen menjayakan program ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan