Jumaat, 3 Julai 2009

Hari Akademi Mesra Pelanggan SKHK


Keterangan gambar: Anak murid Tahun 2 Jauhari, ceria ketika dirakam pose mereka...




Keterangan gambar: Bapa kepada pelajar dari Kelas 2 Unggul tekun dengar teguran gurus kelas.

Keterangan gambar: Guru Penolong Kanan, Abd Wahid (berdiri) asyik melihat situasi antara guru dan bapa saling berintraksi tentang kemajuan anak murid.
Keterangan gambar: Cikgu Abd Wahid berbual mesra dengan seorang bapa dari kelas 2 Wawasan.






Keterangan gambar: Ibu bapa beratur panjang untuk mendengar perkembangan anak-anak sepajang enam bulan pertama belajar.



Keterangan gambar: Guru Kelas Tahun 2 Harmoni, Cikgu Mohamad Hafiz tetap yakin nasihat yang baik dapat membantu seorang ibu memberi tunjuk ajar di rumah...








Apabila ibu bapa jumpa guru
Salam sejahtera. Hari Jumaat, ibu bapa mula beratur dari jam 3.00 petang menunggu temujanji bersama guru kelas anak masing-masing - 2 Wawasan, Unggul, Jauhari dan Harmoni.
Pertemuan sempena Hari Akademi Mesra Pelanggan 2009, pastinya menjadi medan kepada ibu bapa untuk bertanya mengenai perkembangan pelajaran anak-anak mereka.
Kehadiran guru Penolong Kanan Sekolah Petang, Abd Wahid Bin Mohd Yusof, menceriakan suasana. beliau juga turut mengambil peluang melayani ibu bapa yang berjumpa dan bertanyakan sesuatu. Turut hadir, Yang DiPetua PIBG, Mejar Mohd Jafry Isa, yang melahirkan rasa gembira dengan sambutan ibu bapa yang hadir memberi sokongan program ini.
Terima kasih kepada guru besar, Encik Mohamad Alwan Bin Ginen dan semua para guru dari tahun 1 hingga Tahun 6 yang sentiasa mengambil berat dan memberi suntikan semangat kepada ibu bapa.
Pandangan ikhlas mereka demi kemajuan anak murid wajar disyukuri dan terima dengan hati terbuka! Anggaplah teguran mereka seperti intan permata kerana kejayaan murid, adalah menjadi kebanggaan mereka dan pihak sekolah!
Kepada kesemua 55 guru SKHK - yang cekal, hebat dan berkelayakan mengajar anak-anak bangsa, saya bagi pihak AJK PIBG mengucapkan jutaan terima kasih dan tahniah di atas komitmen para guru bagi menjamin pencapaian akademi sekolah akan berterusan dari dulu, kini dan mudah-mudahan untuk selama-lamanya.
Tahniah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan