Ahad, 13 Mac 2011

Kelas Tambahan Tahun 6 Dapat Sambutan

LIMA guru berpengalaman yang berkorban cuti sekolah demi anak bangsa mencapai kejayaan diketuai Cikgu Norhaslinda Harabayni, Cikgu Nurul Amalina Mohamad Najib, Cikgu Rahimah A Latif, Cikgu Mohd Yusof Ah Nordin dan Cikgu Mohd Zaidi Abu Bakar menjayakan kelas tamabahan untuk murid-murid Tahun 6 yang diadakan selama dua hari iaitu pada Sabtu dan Ahad, 12 Mac dan 13 Mac 2011 lalu.
Kelas Tambahan Tahun 6 ini bermula jam 8.00 pagi hingga 12.00 tengah hari yang diadakan di kelas Tahun 6. Lebih 90% murid Tahun 6 menghadiri kelas tambahan ini pada dua hari tersebut. Syukurlah, komitmen ibu bapa mendorong anak-anak berkorban cuti sekolah demi masa depan. Tahniah kepada semua ibu bapa yang perihatin!
Pada Isnin, 14 Mac 2011 pula Kelas Motivasi selama empat jam diadakan di Dewan Bisikan Kalbu. Menurut Cikgu Lily a/p Savarinathan, penolong Kanan Kurikulum Sekolah Kebangsaan Hulu Kelang (SKHK), hampir kesemua murid-murid Tahun 6 menghadirinya. Bilangan murid Tahun 6 SKHK pada 2011 seramai 130 orang dan mereka bakal menduduki UPSR awal September depan, kira-kira enam bulan lagi.
Pada tahun lalu seramai 136 calon yang mengambil UPSR dan lapan murid berjaya mendapat 5A sementara lima murid pula mendapat 4A 1B (sumber: Pejabat Pendidikan Daerah Gombak 2010).
Semoga pencapaian UPSR 2011 akan meningkat dan mengubah imej SKHK menjadi sekolah yang mendapat perhatian masyarakat. Good luck!










Tiada ulasan:

Catat Ulasan